КОМАНДА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ

ПРО КОМАНДУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ООП
ПОНЯТТЯ КОМАНДИ СУПРОВОДУ
Команда психолого-педагогічного супроводу утворюється з метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої та дошкільної освіти.
ХТО ВХОДИТЬ В КОМАНДУ СУПРОВОДУ?
Склад учасників команди супроводу в ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (школах):
1) Постійні учасники:
• Директор або заступник директора з навчально-виховної роботи
• Вчитель початкових класів
• Вчителі (класний керівник)
• Асистент вчителя•
Інші (практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог, вчитель- реабілітолог)
• БАТЬКИ
2) Залучені фахівці:
• Медичний працівник закладу освіти
• Лікар
• Асистент дитини
• Спеціалісти системи соціального захисту населення
• Служби у справах дітей
ПРИНИЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ КОМАНДИ СУПРОВОДУ:- Повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП (далі - дитини)- Дотримання інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення її прав- Командний підхід- Активна співпраця з батьками дитини, залучення їх до освітнього процесу та розробки індивідуальної програми розвитку- Конфіденційність та дотримання етичних принципів- Міжвідомча співпраця між постійними учасниками.
ЗАВДАННЯ КОМАНДИ СУПРОВОДУ:- Збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР- Визначення напрямків надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг- Розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР) для кожної дитини та її моніторинг, визначення динаміки розвитку дитини- Надання методичної підтримки педагогічним працівникам- Створення належних умов щодо інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище- Проведення консультацій з батьками- Проведення інформаційно-просвітницької роботи з метою недопущення дискримінації та упередженого ставлення до дітей з ООП ОБОВ'ЯЗКИ КОНКРЕТНИХ УЧАСНИКІВ КОМАНДИ СУПРОВОДУ:
1. ВЧИТЕЛЬ / КЛАСНИЙ КЕРІВНИК / ВИХОВАТЕЛЬ:• Забезпечення освітнього процесу дитини з ООП• Участь у підготовці та розробці індивідуального навчального плану (для садочків) чи індивідуальної навчальної програми (для шкіл)• Надання інформації батькам про стан засвоєння програми чи плану• Створення належного мікроклімату в колективі
2. АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ / ВИХОВАТЕЛЯ:• Спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб• Участь в організації освітнього процесу та робота з ІПР• Адаптація освітнього середовища, навчальних матеріалів• Надання інформації батькам, педагогам щодо особливостей розвитку дитини з ООП
3.ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ:• Вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП• Психологічний супровід• Надання корекційно-розвиткових послуг згідно з ІПР• Надання рекомендацій та консультацій батькам та педагогам• Просвітницька робота в інклюзивному середовищ
і4. СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ:• Виявлення соціальних проблем дитини з ООП, захист її прав• Вивчення соціальних умов розвитку дитини• Соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі• Залучення дитини до участі у гуртках, секціях• Надання рекомендацій щодо шляхів ефективної інтеграції в колектив однолітків
СПЕЦИФІКА ДІЯЛЬНОСТІ КОМАНДИ СУПРОВОДУ:- Загальне керівництво Командою супроводу здійснюється директором або заступником директора з навчально-виховної роботи / вихователем -методистом- Участь батьків ОБОВ'ЯЗКОВА! - Організаційна форма діяльності - засідання учасників не менше ТРЬОХ разів протягом навчального року (за потреби - позачергові засідання);- Рішення приймаються за результатами колегіального обговорення інформації відкритим голосуванням (за умови присутності 2/3 складу учасників) та оформлюються протоколом- Відповідно до висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації (за наявності), результатів психолого-педагогічного вивчення дитини Команда складає ІНИВІДУАЛЬНУ ПРОГРАМУ РОЗВИТКУ дитини з ООП впродовж 2-х тижнів моменту початку освітнього процесу;Увага існують 2 різні поняття ІПР в залежності від закладу освіти: Індивідуальна навчальна програма - документ (частина ІПР), який окреслює коло знань, умінь та навичок, які підлягають засвоєнню з кожного окремого навчального предмету у процесі навчання В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ; Індивідуальний освітній план - документ (частина ІПР), що визначає послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ компонентів освітньої програми- Команда визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища та навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП- У разі необхідності Команда супроводу може звертатися до фахівців ІРЦ за консультацією та за наданням методичної допомоги.
❑ Інформація з Наказу Міністерства освіти і Науки України від 08.06.2018 року № 609 «Про Затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»
Інформування про організацію інклюзивного навчання сприяє захисту прав учнів з ООП та юридичній грамотності батьків.